Jump to content

Welkom


BorisVictor
 Share

Recommended Posts

Welkom op het Nederlandse deel van Sub-talk!

 

Hier kan iedereen in het Nederlands (of in het Vlaams) met elkaar communiceren over alles wat je kwijt wilt.

Vanaf begin 2014 ben ik moderator op Addic7ed.com voor de Nederlandse vertalingen. Voor alle duidelijkheid even de basisspelregels van Addic7ed.

 

Een vertaling mag op de site staan in een online versie

Deze maak je op basis van de een geuploade bronsub  door op New Translation te klikken, de originele bronsub te gebruiken en de taal in te stellen.

Denk eraan dat je regels niet kunt samenvoegen. Je vertaalt dus regel voor regel. Je krijgt waarschijnlijk niet de mooiste vertaling maar het mag en hij blijft ook op de site staan.

 

Bij online vertalingen heb je geen beeld. Het werkt meer als een kladblok. Niet echt aan te raden dus.

 

De credits blijven in zijn geheel staan, wel mag je jouw naam toevoegen. Heb je de vertaling met meerdere personen gedaan, plaats dan bijvoorbeeld:

vertaling door de community.


Een vertaling mag op de site staan in een off-line versie

Deze vertalingen maak je met software zoals SE of SWS. Dit is sterk aan te raden omdat je dan makkelijk kunt samenvoegen, tijden kunt aanpassen en controles kan doen. Het overgrote deel van de vertalingen die op Addic7ed worden op deze manier gemaakt.

Bij deze vertalingen verwachten we een nette sub die voldoet aan de algemene vertaalregels.  Deze staan in een ander topic.

Bij deze uploads heb je geen verplichting om de originele credits te laten staan.

 

Bestandversies

Van elke type vertaling geef je op waarvoor de vertaling geschikt is. Als je vertaling past bij bijvoorbeeld een 720 WEB-DL en ook onder een 1080 WEB-DL dan zet je dat in de comments tijdens de upload. Hetzelfde voor LOL en DIMENSION versies. Liever niet dubbel uploaden, alsjeblieft. De eerste versie blijft staan, tenzij de nieuwe upload van duidelijk betere kwaliteit is.


Hearing Impaired

Bij HI (Hearing Impaired) vertalingen is er een zeer strikt beleid. Ga je een HI online vertalen en vertaal je niet de HI gedeeltes, dan volgt direct een tijdelijke edit ban en zul je eerst moeten uitleggen waarom je de regels niet volgt enz. Bij deze tijdelijke ban kun je wel downloaden, maar niet meer editen, vertalingen starten of reacties plaatsten

Deze tijdelijk ban krijg je om te voorkomen dat de vertaling verder de fout in gaat.


Melden slechte subs

Bij elke upload van een vertaling staat een button met een gele driehoek met uitroepteken. Hiermee kun je een vertaling die naar jou idee niet in orde is rapporteren.

Elke rapportage krijgt aandacht en er wordt naar gekeken. Geef aan wat er aan de hand is, met de opmerking "niet goed" is het lastig werken.

Er zijn overigens een aantal basisopmerkingen die je kunt aangeven.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dank je wel voor dit Nederlandse gedeelte , hoop dat jullie weer zo groot worden als bier.......

en alle super vertalers bedankt voor jullie onnoemelijk vele werk, zonder jullie kan ik niks posten.

En als jullie mijn bedankjes missen heb op de site http://www.addic7ed.com/ een andere gebruikersnaam

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ooit voor eigen gebruik een aantal dingen vertaald en ik weet dus een beetje hoeveel werk erin zit... het was trouwens ook niet echt mijn hobby om te doen  ;)  Ik heb dan ook enorm respect voor de vertalers en al het werk wat hun erin steken en ik ben hartstikke blij met deze site en dit stukje forum, maakt het gemis van het verdwijnen van een van de grootste vertaalsite een beetje dragelijk.

 

Dus bij deze ook, alle vertalers die hier hun werk verrichtten... Bedankt! 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je berichtje, je kunt vertalers rechtstreeks bedanken door een berichtje achter te laten in het scherm van je gedownloade aflevering.

Helemaal onderaan kun je jouw boodschap kwijt en verzenden.

Veel kijkplezier!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Member Statistics

    26219
    Total Members
    6268
    Most Online
    Lindaimmew
    Newest Member
    Lindaimmew
    Joined
×
×
  • Create New...