Jump to content

wat is er aan de hand met de Nederlandse vertalingen


jolluh1975

Recommended Posts

zoals de titel al zegt wat is er aan de hand met de Nederlandse vertalingen.

de meeste series zijn nu al een aflevering of 9 onderweg (die ik dan volg) maar nog geen subs??

zijn er strengere regels??

wil niemand het meer doen??

ik vind het erg jammer en denk vele met mij, en hoop dat er nog wel subs online komen. 

 

Link to comment
Share on other sites

Criminal minds, criminal beyond borders, major crimes o.a 

 

Ik snap heel goed dat vertalen heel veel werk is, ik heb voor persoonlijk gebruik wat vertalingen gedaan., maar die waren niet om over naar huis te schrijven. Maar het is zo zonde dat er een bende seizoenen wél vertaald zijn en er dan in een keer gestopt word. Ik kan het zonder ondertitels gewoon niet volgen.

Edited by Bohasu
Link to comment
Share on other sites

In het algemeen zijn er verschillende redenen waarom series niet meer een vertaler hebben. Een team kan uiteenvallen, de vertaler heeft geen interesse meer (de serie gaat wordt minder leuk), een nieuwe vertaler wil niet zomaar "instappen" in een eerdere vertaler (er is weinig contact tussen groepen/vertalers) of  andere redenen.

Bedenk dat een vertaler er veel werk erin stopt, een serie die 10 seizoenen loopt geeft geen verplichting, een vertaler wil ook wel eens iets anders vertalen.

Sommige series worden opgepakt door vertalers die niet elke week de druk willen hebben om elke week een nette vertaling  aan te leveren. Zo weet ik dat iemand Criminal Minds wil gaan vertalen, maar wel in haar/zijn tempo.

Mijn advies: Andere series gaan kijken (er zijn er genoeg) en hopen/afwachten dat iemand jouw favoriet gaat vertalen.

Overigens kan je op andere sites misschien wel een ondertitel vinden van je serie die niet op addic7ed staat. Hier staan in principe redelijke tot zeer goede subs, we verwijderen subs die niet aan de basis vertaalregels voldoen.

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Tuurlijk houd ik andere sites ook in de gaten voor vertalingen, helaas voor de series die ik volg nog niks te vinden en zekers kijken we ook nog andere series en starten we ook regelmatig met nieuwe series die aangeboden worden.

 

Ik kan me heel goed voorstellen naar 11 seizoenen Criminal Minds dat de leukigheid eraf is en zeker zit er geen verplichting aan, zou niet goed zijn. Vind het alleen heel jammer dat na zoveel seizoenen er mee gestopt word. Jammer dat er weinig communicatie is tussen de vertalers en teams....Maar het feit dat iemand de CM wil gaan vertalen in eigen tempo klinkt al als muziek in mijn oren ;-) 

 

Bedankt voor je uitgebereide reactie! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Member Statistics

    26335
    Total Members
    6268
    Most Online
    badass5533
    Newest Member
    badass5533
    Joined
×
×
  • Create New...